Kogemuste jagamine õpetajate õpitoas 18.02.2020 |
|
|
|
18. veebruari 2020 Pallipõnni lasteaia õpetajate õpitoas tutvustasid Pillerkaare Piilude ja Krõllide rühma õpetajad kolleegidele oma rühmas läbiviidud sotsiaalsete oskuste õpetamise mänge.
Sotsiaalsete oskuste õpetamine Pillerkaare Piilude rühmas.
- Mäng heade kommete ja viisaka käitumise õpetamiseks. Lapsed soovivivad õnne sünnipäevalastele.
- Hommikuringi mäng „Emotsioonide valgusfoor“. Lapsed valivad oma nimega pesulõksu ja kinnitavad selle emotsiooni valgusfooril vastavalt oma tujule .
- Sotsiaalsete oskuste mäng koolieelikutele “Reis mööda põnevaid teid“. Grupis on 4 last. Lapsed jagavad omavahel rollid ja kostüümid ning seejärel kirjeldavad kaaslastele, kes nad on. Kõik 4 peavad minema koos ühisele reisile, sihtkohta arutatakse ja lepitakse kokku. Mängus tehakse koostööd, sõlmitakse kokkuleppeid ja jagatakse rolle.
- Meeskonnatöö mäng „Sorteerimine“. Lapsed rühmitavad koostööd tehes esemeid kindla tunnuse alusel ja peavad leidma asjadele ühine nimetaja. Mäng näitab, kuidas lapsed oskavad teha meeskonnatööd, kes on jäik, kes paindlik, loov oma tegevuses ja seisukohtades.
- Meeskonnatöö mäng „Jagamine“. Lastel tuleb jagada koostöös 7 kommi võrdselt 4 lapse vahel. Lapsed õpivad jagama, tegema koostööd ning leidma kompromisse.
- Meeskonnatöö mäng õues. Õpetaja valis laste hulgast meeskondade juhid. Juhid valisid korda mööda enda meeskonda 3-liiget. Kõik meeskonnad pidid moodustama number 4 kasutades oma keha, käsi ja jalgu.
Sotsiaalsete oskuste õpetamine Tuulesellide rühmas
- Paaris -, rühma - ja grupitööd hommikuringis.
- Meeskonnatöö mäng „Vanaema lõngakera“. Lapsed teevad koostööd, et moodustada ring läbi-segi moodustatud laste kogumist ilma kätest lahti laskmata.
- Kõne pidamise võimalus lapse sünnipäeva tähistamisel rühmas. Sünnipäevalaps tervitab külalisi ja tänab neid.
- Komplimentide tegemise mäng. Lapsed annavad ringis istudes pesulõksuga üksteisele edasi kirja, öeldes kirja saajale samal ajal midagi ilusat.
- Mängud tunnetustoas -„Lõkkeõhtud tähtede all“. Hämara valgusega õdusas vestlusringis teevad lapsed üksteisele komplimente, kuulatakse õpetaja lugusid ja tehakse massaaži ring.
- Koostöömäng „Linnuke lendab puu juurde“. Kinni seotud silmadega lapsel tuleb jõuda ühelt objektilt teise juurde rühmakaaslaste hääljuhiste järgi.
- Kompimismäng. Lapsed arvavad kinniseotud silmadega kaaslase kätt puudutades tema nime.
- Laste enda mõeldud emotsioonide täringumäng.
Lisatud 18.02.2020
|